woensdag 11 november 2009

#19 social networks

Ik heb zelf inmiddels al kennis gemaakt met hyves, facebook, linkedin, schoolpagina. Deze laatste heb ik in het begin vrij actief gevolgd; vond het leuk om oude schoolvrienden terug te zoeken. Het was allen net zoals op de reunie; diegene in wie je echt geïnteresseerd bent of nieuwsgierig naar bent staan er niet bij...
Zoals ik al eerder gezegd heb, ga ik wel op facebook en hyves maar dan via de account van mijn man. Ik heb er geen werk aan, maar kan wel de nieuwtjes/foto's van vrienden en bekenden bekijken. Hoezo een 'beetje' nieuwsgierig...Maar ik merk dat ook hier het nieuwtje er voor mij begint af te raken. Ik ben gewoon niet zo'n computermens. Wel leuk dat het allemaal kan en vooral de jeugd maakt veel gebruik van hyves, ik zie op dit moment wel weer een verschuiving naar facebook. Deze week heeft een engelse jongen zich bij mijn man aangemeld die een paar jaar geleden bij ons heeft gelogeerd tijdens een hockey-toernooi. Dat vind ik dan wel weer leuk.
Ik weet eerlijk gezegd niet of de bibliotheek hier al veel mee kan, ik zag wel die site van mensen die 23 dingen gevolgd hebben en een soort bieb-mensen hyves. Als je belangstelling ervoor hebt, kun je zo wel mensen met dezelfde interesse ontmoeten en aan discussies deelnemen.
De toekomst zal het leren of mensen ook geïnteresseerd zijn naar een social network site van onze bibliotheek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten